Hoe fotografeer ik kids

16-10-2020

Het is toch moeilijk om kinderen te fotograferen?

Mijn antwoord, nope!

Nog meer zelfs ik vind het makkelijker om kinderen te fotograferen dan volwassenen. Ze zijn zo spontaan.

Willen ze blij zijn, dan zijn ze blij. Zijn ze even boos, dan zijn ze boos. Als ze iets niet leuk vinden dan zal ik het wel snel merken. Vinden ze iets dan weer super leuk dan willen ze nog meer. Kids denken niet aan wat volwassenen denken, kids denken niet van ooo ik moet letten op mn buik, mn mooiste kant is rechts,... Ze proberen zich niet te verbergen, nee ze komen gewoon binnen, helemaal als zichzelf. Heeeeeerlijk!

Maar heel duidelijk toch eens vermelden, volwassenen fotografeer ik ook heel graag hoor, moet dan alleen mn iets serieuzere kant bovenhalen :-)


Mijn manier van werken

Ik start altijd met een babbeltje, ik babbel zelf nogal graag. Daarna starten we op het gemakje. In de homestudio heb ik allerlei attributen en laat ze eigenlijk gewoon spelen terwijl ik met ze babbel en een foto neem.

Op locatie neem ik spelenderwijze foto's. Niet te serieus en niet te geforceerd, alles op het tempo van het kind. Ik kan eerlijk zeggen dat ik nog geen enkel kindje heb gehad, waarvan ik geen mooie foto heb kunnen nemen. Ik ben ook niet te beschaamd om mn niet zo serieuze kant boven te halen, haha