Lifestyle newborn fotografie, wat is dit nu eigenlijk?

28-10-2021

Heel belangrijk om dit te weten zodat jullie verwachtingen wel matchen met lifestyle fotografie. 

Willen jullie meer geposeerde ingewikkelde poses met allerhande props en alles mooi georkestreerd dan zitten jullie met lifestyle en bij mij :) niet goed.


Lifestyle fotografie legt vast zoals het is. Ik voorzie alle tijd, meestal gaat dit over een kleine 2 uur dat ik aanwezig ben in jullie huis of jullie naar mijn homestudio komen. Alles verloopt op jullie tempo. Heeft jullie baby'tje honger, is heel de tijd wakker of heel de tijd aan het slapen, geen enkel probleem. Ik ben even deel van jullie cocon en dat maakt het zo aangenaam voor zowel mij als voor jullie, niks wordt geforceerd, geen gehaast, gewoon even stil staan, knuffelen en dit vastleggen.

Ondanks dat ik vastleg wat er is, zijn er wel zaken waar jullie rekening mee kunnen houden.

  • Zorg voor neutrale, op elkaar afgestemde kleding

Willen jullie pure foto's dan is wit of pastel the way to go. Felle kleuren en drukke prints maken de foto's minder tijdloos. Echter het allerbelangrijkste voor mij is dat jullie iets aandoen waar jullie zich goed invoelen, want dat straal je dan ook uit.

  • Ruimtes waar ik fotografeer bij jullie thuis

Het merendeel van de foto's neem ik in jullie slaapkamer. Daar hebben we een groot bed waar we ten volle de genegenheid kunnen vastleggen. Heel belangrijk vooral in de koudere maanden is het om deze ruimte enkele graden meer te verwarmen. Meestal fotografeer ik de baby met kleertjes aan, maar ik hou zo van die kleinte teentjes dat ik die er ook graag opzet. 

De mooiste resultaten verkrijgen we met een licht (liefst wit) dekbedovertrek of een wit hoeslaken op het bed.

Andere ruimtes die ik ook graag gebruik zijn de babykamer en eventueel de woonkamer.

Heel belangrijk is dat jullie deze ruimtes eens op voorhand bekijken en spullen die jullie liever niet op foto willen, even verwijderen. Kost niet zo veel tijd maar geeft wel een rustiger beeld. 

Als je bij het lezen van dit een klein stressmomentje hebt, kom dan gewoon naar de homestudio daar zorg ik voor alles. Geen zorgen over eventuele rommel bij je thuis.

  • Tijdstip

Een lifestyle newbornshoot vindt plaats op een tijdstip met genoeg daglicht aangezien ik met daglicht fotografeer. Samen bekijken we wanneer dit het beste is.

  • Geniet!

Haha, misschien wel het belangrijkste, ontspannen en genieten want dat is kenmerk van een lifestyle newbornshoot. Jullie hoeven niets geks te doen. Probeer vooral lekker te genieten van jullie baby en het moment samen dat wordt vastgelegd. Kruip heel dicht bij elkaar zodat we de warmte zien en voelen op beeld.

Heb je nog meer vragen over een lifestyle newbornreportage of wil je graag een reportage bij me boeken? Neem vrijblijvend contact met me op.