Mijn aanpak

09-10-2023

Wat is mijn aanpak?

Hoe zorg ik er voor dat jullie op de foto staan zoals jullie zijn? Niet geforceerd, gewoon 100% jezelf?


Voor mij is het belangrijk dat ik jullie kan portretteren zoals jullie zijn.

Ik speel, vertel en voor de kleintjes probeer ik zelfs te zingen :) Ik probeer eigenlijk alles te doen zodat jullie niet steeds gefocused zijn op mijn camera. Jullie hoeven zeker niet heel de tijd naar mijn lens te kijken, integendeel mooier vind ik jullie onderlinge interactie vast te leggen. Ik vraag wel af en toe om eens naar mij te kijken, maar ik probeer dat dan zo spontaan mogelijk te doen zodat ook deze beelden los en puur zijn.


Ik heb heel veel geduld en ik ga gewoon mee in jullie flow. Als kinderen niet direct mee willen, dat is niet erg, door te babbelen en af te leiden krijg ik ze wel mee. Dus laat het vooral aan mij over en geniet. Wanneer jullie zouden forceren of "dreigen" met geen tv, geen snoep, geen ijs... dan is dat niet leuk voor jullie en het geeft ook zelden het gewenste resultaat. Pas op, ik herken dit wel hoor. Als ik mijn eigen gezin op de foto wil dan moet ik soms ook echt blijven aandringen omdat het niet vooruit gaat, maar dat is niet bevorderlijk voor de sfeer en niet productief. 

Dus laat het los en laat me doen.


Als ik zeg dat we voor een losse en spontane sessie gaan, wil dit niet zeggen dat het volledig stuurloos is. Ik geef zeker ook wat begeleiding. Een stukje lopen, zwieren met je armen, kleine opdrachtjes,... En ik geef je ook aan hoe je op sommige momenten het beste staat, een blik,... maar dit zo ongedwongen mogelijk zodat je zeker niet het gevoel krijgt een paspop te zijn :)


Achteraf kan je wel zo iets hebben, vooral bij gezinsessies: wat chaotisch, komt het wel goed? Wees gerust, het komt altijd goed en jullie krijgen altijd een goed gevulde galerij waar jullie  kunnen uit kiezen.


Aandacht voor elkaar, samen leuke dingen doen zodat je niet alleen mooie foto's hebt op het einde van de rit maar ook een toffe herinnering waar je nog lang kan van nagenieten. Dat is iedere keer mijn doel.

Zin om samen mooie beelden te maken?