Mijn homestudio

05-10-2023


Mijn homestudio, een plekje waar ik trots op ben. Mijn eigen daglichtstudiootje.

Een plekje waar iedereen zich thuis mag voelen en helemaal op hun gemakje op de foto kan.

Thuiskomen
Die plek waar je het voelt
waar je altijd welkom bent

Mijn homestudio is er gekomen omdat ik nood had aan een binnenlocatie. Een plek waar je kan blijven fotograferen op regenachtige koude dagen en waar je ook een ander soort van fotografie kan beleven. Na heel lang zoeken was er altijd wel iets dat niet goed aanvoelde. Het is ook echt niet gemakkelijk om een toffe binnenlocatie te vinden waar alles goed zit.

Tijdens een wandeling zag ik plots het licht :)

Waarom niet gewoon in mijn eigen living? Die is altijd warm, wat noodzakelijk is voor de newborns (en eigenlijk voor iedereen ;)) en altijd beschikbaar.

Mijn stijl van fotograferen bestaat eruit de losse spontane momenten te vangen en waar kan dit beter dan op een plek die voelt als thuis.

Mijn homestudio is effectief in een deeltje van mijn living, niet groot, maar ik kan me er helemaal in uitleven. Bij een feestbeestshoot kunnen de ouders gewoon chillen in mijn zetel, super handig toch! 

Er zijn verschillende hoekjes zodat er voldoende variatie in de beelden zit.

Er zijn 2 grote ramen, wat maakt dat ik ook op een grijze dag voldoende licht beschikbaar heb. Op een echt donkere dag gaan we gewoon nog dichter bij het raam om zo een mooie zachte gloed te verkrijgen.

Naargelang de sessie pas ik mijn homestudio aan.

Bij de newborns staat er een bed. Het grootste deel van de sessie gaat daar op door. Ik zorg voor verschillende lagen dekentjes met textuur om zo wat een nonchalante cosy sfeer te creëren. Portretjes aan het raam met de gordijnen horen er ook steevast bij.

Bij de feestbeestsessies voorzie ik ook ieder jaar iets nieuws, een eyecatcher op beeld. Ik kan dan mijn creativiteit volledig kwijt.

Ook tijdens de kerstsessies kan ik me uitleven, dan wordt mijn homestudio omgetoverd in een kerststudio, hoe cool is dat!

Mijn homestudio is een plek die ik volledig kan aanpassen naar mijn wensen en waar ik kan blijven dromen. Alles is mogelijk en alleen al dat gevoel: I love it!


Misschien in de toekomst hier ook boudoir shoots?